Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 23 juni 2014

Art maker

Oh vilken rolig ide. Små barn kan lätt sätta samman sina bilder och känna att de verkligen skapat "själv". Man väljer bakgrund och sedan vilka saker man vill ha med. En del av sakerna får man inte med på bilden förrän man pusslat ihop delarna till den först. Bilden du byggt upp kan du sedan ta foto på eller filma. Här kan man passa på att spela in ljud och få det till att bli som en hel teaterföreställning. Filmklippen kan man sedan redigera ihop till en längre film.Kul ide, men jag ser inte att man kan spara sitt verk utanför appen på något sätt. Mycket synd...Passar från förskolebarn och uppåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar