Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 29 juni 2014

Beck and Bo

Beck and Bo är en bra app för att träna in ett nytt språk. Appen kan användas på svenska och på engelska. Beck och Bo är t ex i affären och du ska hjälpa dem att packa ner olika frukter/grönsaker i kundvagnen. Det kan också vara att man ska färdigställa ett scenario som en vintermiljö. Flera olika områden finns att välja och massor av olika begrepp att lära in på ett riktigt trevligt sätt. Ordet hörs när man placerar objektet men man kan också när som helst ta på objektet för att höra dess namn igen. När man byggt färdigt inom ett område samlas orden i en liten bok som man kan öppna och läsa alla orden i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar