Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 16 juni 2014

Draw along

Draw along är en lite annorlunda målarbok på ipadden. Man får se en liten kille klippa till olika pappersfigurer. En av dessa väljer man att färglägga. Det finns många olika färger och olika typer av pennor, tusch, färgpenna, krita. Det finns även färdiga stämplar som man bara väljer färg på eller så kan man importera från sitt egna fotoalbum och använda dessa bilder som stämplar (de blir runda till formen då). Det går inte att måla utanför bilden vilket gör att man inte kan misslyckas med sitt målande. Appen passar kanske bra till förskolan då?
När man är klar och går vidare få man se sin hemmålade figur (fågel?) åka iväg med en anpassad bakgrund. Man kan då passa på att ta ett foto eller spara ner hela filmen med bakgrund och fågel och allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar