Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 24 december 2015

Aurasma

Aurasma är en app för augumented reality. Du tar och kollar samman en film med en bild och när någon sedan riktar kameran mot samma motiv så triggar det igång filmen. En kul grej här skulle kunna vara att göra t ex en tipsrunda med bilder. När man riktar kameran mot bilden så spelas ett videoklipp upp med information eller med en fråga. Barnen behöver då inte läsa något utan bara svara på frågan.
Man skulle också kunna låta en bild/teckning som barnen skapat eller ett konstverk vara triggern till en presentationsfilm om skaparen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar