Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 25 december 2015

Kid Virus

Vad är detta? Är det ett spel, en interaktiv bok eller en lärandeapp? Jag kan inte bestämma mig då den innehåller allt detta. Skapa din avatar och gå in i spelet. Du blir smittad av virus och ser på din statuslinje högst uppe att du blir sjukare och sjukare. Hur tillfrisknar man? Jo, man låter de vita blodkropparna göra sin hjälteinsats. Man ser också via några almanacksblad hur tiden går under tiden detta händer. När man sedan frisknat till lite kan man själv hjälpa till genom att dricka, äta bra, vila eller göra roliga saker. Du får också prova på att tvätta händerna ordentligt på toaletten. Bubblorna som bildas kan du spela blinka lilla stjärna på. 
En app helt utan tal och skrift där man ändå förstår och kan lära sig saker. Interaktiv med massor av extra grejer att utforska; mata fiskar, välta klosstorn, bygga pussel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar