Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 26 december 2015

Green Up

Green Up för dig som har gröna fingrar eller vill träna tills du får det. Här väljer man landskapstyp och sedan sår man några frön för att under lång tid ta hand om växten. I vänster hörna ser man tiden förflyta via en kalender och hela tiden kommer det upp meddelande om vad växten behöver. Det kan vara mer vatten eller för mycket vatten, insekter, pollinering, frost och annat som man behöver tänka på. En växtdoktor finns på plats och ställer ibland lite frågor. Tyvärr är dessa på engelska...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar