Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 27 december 2015

Socrative

Socrative student och socrative teacher. Starta din socrative teacher app och ta reda på numret till ditt "rum". Eleverna skriver in numret och får då tillgång till de svarsalternativ de har till förfogande. Ställ din fråga och välja sant-falskt eller a-b-c-d-e. Du kan lätt se hur många elever som gått med i "rummet och hur många av dem som redan röstat/svarat. Efter hand som de svarar växer stapeldiagrammet fram och detta kan projiceras så att alla kan se. Bra röstningssätt och även bra som underlag för diskussioner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar