Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 26 december 2015

Puppet pals 2

Puppet pals har kommit ut med en uppföljare. Här kan man välja kroppsdelar och sätta ihop figurer själv. Man kan också lägga till sitt eget foto. Scenen man väljer går att flytta sidleds så man har en större yta att spela teater på. Man kan flytta figurerna framåt och bakåt och då blir de större och mindre så att det ser ut som om de befinner sig olika långt fram och man kan röra armar och ben hur man vill. En häftig nyhet är också att man kan skaffa fordon till sina skådespelare och de kan hoppa i och ur och man kan även få fordonet att låta. Något som inte är så bra är att det inte går att dela med sig av sin film utanför appen men det kommer kanske i en uppdatering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar