Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 26 december 2015

VideofyMe


VideofyMe kan vara ett bra verktyg för att göra enkla filmer. Här kan du spela in och ladda upp till sidan och du kan välja om din film är privat eller offentlig. Du får ett mail till den mailadress du kopplat kontot, när filmen är klar och då får du länk och inbäddningskod också. Så här långt låter det som youtube men här är några funktioner som jag tycker är bra. Du kan filma och lägga ihop flera olika filmklipp vilket betyder att du kan filma, byta vinkel, pausa mm och sedan välja vilka filmklipp som ska vara med i din film. När du sedan laddar upp filmen kan du via datorn ha gjort inställningen "instant publishing" under "settings" och därmed publicera din film direkt på twitter, facebook eller annan social media men framförallt på din blogg (wp, blogger m fl) om du lägger in dina blogguppgifter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar