Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 5 december 2011

Butterflies iBlower

För att träna munmotoriken kan man ladda ner den här appen som är gratis. Barnet ska blåsa in i microfonen för att få fram fjärilarna som flyger över hela skärmen. Man kan också lägga till fler fjärilar genom att ta på skärmen men dessa tonas bara bort och flyger inte iväg med de andra. Rogivande och munmotoriktränande app.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar