Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 14 april 2014

Läsguld

https://itunes.apple.com/se/app/lasguld/id684236346?mt=8
Läsguld är en app för den första läsningen. Bokstäverna och orddelarna ljudas och uppgiften är att sätta ihop delarna till ord. Dra i spaken när du tror att du gjort rätt och du får då höra ordet i sin helhet. Jättebra för att träna sig i att lyssna på språkljuden och att ljuda samman. Det finns fler än ett rätt ord till varje övning. Om du gör fel blir skärmen röd en kort stund men inget tråkigt ljud hörs så det känns inte som hela världen.
Du kan välja svårighetsgrad innan du börjar spela och då handlar det om ordlängd vilket illustreras med kryss så att även en ovan läsare kan förstå valen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar