Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 28 oktober 2015

Tellagami

Vill du göra en liten film som presenterar dig själv eller berättar något med en avatar som huvudperson så kan den här appen underlätta. Välj kön, huvudstorlek, ansiktsfärg, ansiktsyttryck, ögonfärg, kläder och bakgrund. Därefter väljer du om du vill skriva vad avataren ska säga men då måste det vara på engelska. Du kan välja manlig eller kvinnlig röst och det finns flera olika röster att välja bland av varje. Om du som jag vill få den att prata på engelska kan du spela in det du själv säger istället. Filmen som sedan genereras går att lägga i ditt bildalbum och laddas upp på youtube eller så delar du via facebook, tvister, mail eller sms.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar