Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 12 mars 2012

Snowflake station

Snowflake station är en riktigt kreativ och trevlig app. Du får ett papper (välj färg) som du själv bestämmer hur många gånger det ska vikas och sedan sätter du igång och markerar det som ska klippas bort. Du kan förhandstitta på resultatet, arbeta mer eller avsluta när du vill. När du är klar kan du spara flingan som den är som en bild i fotoalbumet eller välja en bakgrund och låta din flinga mångfaldigas och falla ner som snö över bilden. Denna bild kan du också lätt föra över till fotoalbumet. Så här blev t ex min flinga till en vintrig bakgrundsbild:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar